PAPAN NOTIS

PROGRAM ANJURAN PELAJAR UiTM
10hb - 22hb Januari 2009
Majlis Pelancaran Kempen Selamatkan Palestin
Trainning Of Trainner
Forum Musikal
Speaker Corner

klik disini untuk maklumat lanjut.

------------------------------------
Sesiapa yang hendak turut serta dan memberi sumbangan teaga kerja untuk PERHIMPUNAN AMAn di PUSAT ISLAM UiTM selepas solat jumaat (9hb jan 2009) boleh lah menghubungi zuhilmi(0172810142)
------------------------------------

berapa ramai antara kita boleh tahan dari pergi tesco? tesco-milik-yahudi

Friday, January 9, 2009

risalah

KEMPEN SELAMATKAN PALESTIN

PERINGKAT UiTM

KATA-KATA TOKOH ISLAM

Syeikh Al-Azhar & Mufti Mesir menyatakan FARDHU 'AIN hukumnya membantu rakyat Palestina!. Dalam an-Nasij al-Islami, Lembaga Islam Al-Azhar & Mufti Mesir; Untuk "mengerahkan kemampuan" membantu Gaza, fardhu 'ain hukumnya bagi seluruh umat Islam!

Mufti Mesir, Dr. Ali Jum'ah Syeikh Tantawi mengeluarkan seruan membantu warga Palestina di Jalur Gaza."Ini adalah fardhu 'ain bagi setiap umat Islam, baik pemimpin maupun rakyat biasa. Tidak hanya berdiam diri di hadapan bala & musibah besar ini."

Pemimpin Umum Majma' Al-Buhust Al-Islami Mesir, Syekh Ali Abdul Baqi hamper tidak percaya terhadap keadaan buruk yang menimpa Gaza dgn mengatakan, "Di mana Arab? Di mana mata hati dunia di hadapan pembantaian seperti ini?!"

Di Libanon, Suriah, Mufti wilayah Sidon (Shayda), Syeikh Salim Susan as- Shaydawi, menyerukan masyakarat negara itu untuk menginfakkan sebagian harta mereka sebagai bantuan yang akan diberikan kepada rakyat Gaza.

Membantu rakyat Palestina tidak sekadar sumbangan wang. Selain jihad harta dan doa, kita juga masih boleh melakukan hal terbaik mendukung Palestina. Syeikh Dr. Yusuf Qaradhawi pernah mengeluarkan fatwa yg berkaitan dgn produk Israel & Amerika. Menurut Qaradhawi, salah satu bentuk dukungan bagi perjuangan rakyat Palestina adalah dengan memboikot total produk Israel & AS. Satu riyal(mata wang Arab) yang kita keluarkan utk membeli produk Israel & AS, sama dengan satu peluru yang akan merobek tubuh saudara kita di Palestin. Qaradhawi menyatakan keterkejutannya terhadap sebahagian umat Islam yg merasa tidak dapat hidup tanpa produk Amerika.

"Saya terkejut ketika ada sebagian umat Islam mengatakan tidak mungkin hidup tanpa Pepsi, Coca Cola, Pizza Hut atau peralatan modern produk Amerika," kata Qardhawi sebelum ini.

Hulurkan bantuan anda:

*Tenaga: Sukarelawan Kempen Selamatkan Palestin

*Wang ringgit

Sila hubungi Sdr. Malek: 014-8003068

PALESTIN NEED OUR HELP!!!

************************************************************************

KEMPEN SELAMATKAN PALESTIN

PERINGKAT UiTM

RISALAH KHAS

ISU PALESTIN

KUMPULKAN KEKUATAN UMAT ISLAM UNTUK

BERSAMA-SAMA PALESTIN!!

Saudara-saudara seIslamku, rakyat Palestin sedang dalam bahaya dan ditindas. Apakah kita hanya duduk diam dengan keadaan selesa sambil menonton TV sekarang ini? Lihat beberapa fakta terbaru di Palestin sekarang ini.

i. Situasi di Gaza - serangan yang dilancarkan oleh Israel kini telah membunuh lebih 700 termasuk 215 kanakkanak dan 89 wanita ditambah dengan 2950 orang yang cedera. Bilangan rakyat Palestin akan terus meningkat kerana masih ramai mangsa yang tertimbus dalam runtuhan bangunan. Serangan juga akan diteruskan oleh Israel tanpa ada tanda-tanda ia akan dihentikan.

ii. Dakwaan Israel bahawa serangan terbaru ini adalah merupakan langkah keselamatan untuk mempertahankan diri adalah satu pembohongan. Israel telah merancang serangan ini sejak 6 bulan lalu sebaik sahaja tempoh gencatan senjata berakhir 19 Disember yang lalu. Serangan roket oleh pejuang Palestin hanya dijadikan sebagai alasan untuk mewajarkan tindakan Israel. Apa yang berlaku ialah serangan roket pejuang Palestin adalah serangan balas ke atas beberapa provokasi tentera Israel termasuklah tindakan menceroboh kedalam wilayah Gaza ketika tempoh gencatan senjata sedang berkuat kuasa.

iii. Serangan ini dilakukan pada akhir musim persekolahan. Ini jelas menunjukkan bahawa regim zionis mempunyai motif malafide untuk memaksimumkan jumlah kematian orang awam terutama wanita dan kanak-kanak yang berada ditempat kediaman masing-masing. Serangan yang ditujukan kepada balai polis, hospital dan masjid yang semestinya berada didalam pusat Bandar jelas bertujuan untuk meningkatkan kematian dan kecederaan dikalangan orang awam.

No comments:

Post a Comment